کریستینا مارودیاس، بنیانگذار CM Comms خاورمیانه درباره جشن پنج سال کارآفرینی و آنچه برای ایجاد یک برند سفارشی در صنعت روابط عمومی لازم است، برای ما سخن گفت.
به گزارش کاریزماپلاس به نقل از (emirateswoman) ، وی در این گفتگوی صمیمانه از نکات حائز اهمیت در روابط عمومی و چگونگی رفتار ما مخاطب و چگونگی یک کارآفرین موفق بودن سخن گفت.
چه چیزی الهام بخش و مشوق شما برای تاسیس CM Communications خاورمیانه شد؟
اینکه بتوانم روی پروژه هایی کار کنم که به آنها اشتیاق و هیجان دارم. واقعاً برای من بسیار خوشحال کننده است. این چیزی است که من هرگز آن را بدیهی نمی دانم. من همیشه می خواستم برای خودم کار کنم و زمانی که باید تصمیم بزرگی در زندگی بگیریم، معتقدم کائنات ما را به روش خودش ما را به سمت آن سوق خواهد داد. وقتی CM Comms را راهاندازی کردم، میخواستم ارتباطات منسجمی را برای برندهای لوکس ایجاد کنم و به فردی در صنعت تبدیل شوم که میتوانید برای مشاوره روابط عمومی با او تماس بگیرید و به او اعتماد کنید.
هر کمپین بسیار متفاوت است، و من دوست دارم به مردم کمک کنم و بهترین رویکرد و استراتژی را برای آنها و پروژه هایشان ایجاد کنم. کار ما حول محور افزایش آگاهی افراد، مکان ها و مفاهیمی است که برای شکل دادن به یک سبک زندگی متعادل گرد هم می آیند در حال انجام است. سلامتی و شادی هسته اصلی هر کاری است که انجام میدهیم (چه سفر و الهام، تغذیه، حرکت، یا ذهن آگاهی). راز خوشبختی واقعاً در برنامه های روزمره ما یافت می شود، بنابراین هدف ما برجسته کردن مفاهیمی است که می تواند روشی زیبا برای زندگی ایجاد کند. ارتباطاتی که سلامت، تندرستی و شادی شما را افزایش می دهد.
برخی از رویدادهای کلیدی که CM Communications روی آنها کار کرده است چیست؟
من بسیار سپاسگزارم و احساس افتخار می کنم که روی پروژه های سرگرم کننده و هیجان انگیز زیادی کار کرده ام. ما نماینده روکسی نفوسی، نویسنده و سخنران انگیزشی فوق العاده و الهام بخش است که در سفر تجلی شخصی ام به من کمک زیادی کرده است. سرآشپز ایزو آنی، که رویکردی فلسفی به غذاخوری دارد و در مورد غذا، زندگی، نحوه حضور و زندگی کامل به من آموخته است. اخیراً، ما Mimi MeiFair و Jamavar را در مرکز شهر دبی افتتاح کردیم، مجموعه ای نفیس از رستوران های ستاره میشلین از Mayfair، با Samyukta Nair، که به من در مورد هنر مهمان نوازی، شادی و دوستی می آموزد. در این فصل، ما همچنین با ZUMA روی تجربه زیبای پاپ آپ زمستانی آنها در صحرای راس الخیمه کار می کنیم که یک رویا به حقیقت پیوسته است. برای سالهای متمادی، میخواستم در مهماننوازی و نمایندگی هتلهای لوکس کار کنم، و رسیدن به چیزی که برای آن تلاش زیادی کردهاید بسیار هیجانانگیز است.
من از همکاری با Four Seasons و کمک به افزایش آگاهی برای برند زیبا و مفاهیم باورنکردنی آنها سپاسگزارم. در نوامبر، ده سالگی Four Seasons Dubai را در ساحل جمیرا با یک چیدمان گل زیبا توسط جف لیتهام جشن گرفتیم، و در طول تابستان از کار با پاویون در Four Seasons Park Lane لذت بردیم، یک رستوران و تراس باورنکردنی توسط سرآشپز مشهور. یانیک آلنو. یکی از موارد مورد علاقه من در مورد شغلم دیدن رشد و تکامل برندها و مفاهیمی است که چندین سال با آنها کار کرده ایم. دیدن فراتر رفتن و گسترش بین المللی GAIA و Scalini برای من بسیار خوشحال کننده است، زیرا از زمانی که در دبی افتتاح شدند با هر دو رستوران کار کرده ام و آنها جایگاه ویژه ای در قلب من دارند.
چه توصیه ای به زنانی که می خواهند برند خود را راه اندازی کنند، می کنید؟
به شهود خود گوش دهید. گاهی اوقات کمی طول می کشد، اما همه ما یک صدای درونی داریم و فقط بلندتر می شود تا زمانی که کاری را که می دانیم درست است انجام دهیم. فهمیدن اینکه چه میخواهیم، و مهمتر از همه، اینکه چرا آن را میخواهیم، میتواند به چند تلاش نیاز داشته باشد (و اشتباهات بسیار زیاد در مورد من)، اما شروع با یک هدف روشن و ساده بسیار مفید خواهد بود. از خود بپرسید که چه کاری می خواهید انجام دهید، و سپس از خود بپرسید که چرا می خواهید این کار را انجام دهید تا زمانی که پاسخ ها خود را نشان دهند. گاهی اوقات یک دوست خوب به شما در این مورد کمک می کند و گاهی اوقات پاسخ ها بعد از یک کلاس یوگا، زیر دوش، در حین پیاده بسوی شما می آید، اما بیشتر زمانی که ذهن شما آرام است پاسخ این سوالات را خواهید گرفت.
من طرفدار بزرگ ارتقاء و تغییرات تدریجی کوچک در جهت اهدافمان هستم – من واقعاً معتقدم موفقیت در لحظات کوچکتر به دست می آید. اگر همه چیز را به ساده ترین و قابل مدیریت ترین مرحله بعدی تقسیم کنیم، به آن خواهیم رسید و این اجتناب ناپذیر است. همچنین، ما باید بردهایمان را جشن بگیریم! وقتی به یکی از اهدافتان رسیدید، کمی به خودتان هدیه دهید. برای خود هدیه ای زیبا و نمادین بخرید یا خود را به جایی ببرید که همیشه می خواستید بروید. این هدیه ای برای قدردانی از خودتان و یادآوری این موضوع خواهد بود که می توانید کارهایی را که در ذهن دارید انجام دهید.
از زمانی که شما این شرکت را راه اندازی کرده اید،بنظرتان این صنعت چقدر پیشرفت کرده است؟
من در رشته روابط عمومی تحصیل کردم و تمام حرفهام را در این صنعت کار کردهام، و هنوز هم هر روز آن را جذاب میدانم. برای من، روابط عمومی بیش از هر چیز دیگری در مورد روانشناسی و ارتباط است. پیدا کردن، و اغلب ایجاد “نقطه عطف” چیزی است که برای دیگران جالب می شود. بسیار مهم است، در عین حال بسیار ظریف. در هسته خود، روابط عمومی در مورد ارتباط با مردم، درک آنچه آنها می خواهند و نیاز دارند، و سپس ترجمه پیام ما به زبانی است که مخاطبان ما بهترین درک را دارند.
این «ترجمهها» میتوانند از طریق رویدادها، فعالسازی یا از طریق رسانههای سنتی، مصاحبهها، بیانیههای مطبوعاتی، رسانههای اجتماعی، از طریق کار با رهبران نظرات کلیدی، شخصیتها و موارد دیگر باشد. این واقعاً بستگی به این دارد که چه می خواهیم بگوییم و چه کسی می خواهیم به ما گوش دهد. روشی که ما رسانه ها و اطلاعات را جذب می کنیم به تکامل خود ادامه خواهد داد، به این معنی که امکانات و فرصت ها واقعاً بی پایان هستند. داشتن یک آژانس روابط عمومی با چالش هایی همراه است.
چگونه خلاقیت و همکاری را در تیم خود پرورش می دهید؟
من بسیار خوش شانس هستم که با چنین تیم فوق العاده و با استعدادی کار می کنم. همه ما در واقع همدیگر را دوست داریم و از یکدیگر حمایت می کنیم که بسیار نادر است. هدف من ایجاد محیطی است که در آن همه احساس کنند شنیده میشوند، مورد حمایت و قدردانی قرار میگیرند، و از همکاری با افرادی که به من نیز چنین احساسی را میدهند بسیار سپاسگزارم. کار ما سرعت بالایی دارد و اغلب فشار زیادی دارد، اما وقتی یک لحظه وقت می گذارید تا دلیل آن را بفهمید، متوجه می شوید که برای مردم مهم است زیرا آنها به آنچه در دنیا عرضه می کنند اهمیت می دهند.
مایه افتخار است که بتوانیم بخشی از آن باشیم و به مشتریان خود در دستیابی به اهداف و رویاهای خود کمک کنیم. من فکر می کنم صداقت بسیار مهم است، و من نسبت به چیزهایی که همیشه در نقش من معمول نیستند، کاملاً باز هستم. من فکر می کنم آسیب پذیر بودن، مهربان بودن و شفاف بودن به دیگران اجازه می دهد تا احساس امنیت کنند و خودشان هم باشند.
چه چیزی آژانس شما را در صنعت و سایر رقبا متمایز می کند؟
من آگاهانه سبد مشتریان خود را سرپرستی می کنم تا اطمینان حاصل کنم که همه افرادی که با آنها کار می کنیم با ارزش های ما همسو می شوند تا رویکردی متعادل ایجاد کنند. ما روی تجمل تمرکز می کنیم زیرا محصولات و خدمات آنها با زمان و انرژی ساخته می شوند، عمق و زیبایی در داستان آنها وجود دارد که صحبت کردن در مورد آن بسیار جالب است. ما انرژی خود را در کیفیت به کمیت می گذاریم، زیرا معتقدم این بهترین فرصت ها را برای قرار گرفتن در معرض قرار می دهد و به ما امکان می دهد عمیقاً در داستان پشت هر مفهوم و کمپین غوطه ور شویم. تجمل آرام چیزی است که ما به طور طبیعی به سمت آن حرکت می کنیم، من رویکردی کم گفته را ترجیح می دهم که واقعاً برند، شخصیت یا خود محصول را به نمایش بگذارد.
من دوست دارم در هر کاری که انجام می دهیم فروتنی و شفافیت را حفظ کنم، به این معنی که ما نماینده برندهایی نیستیم که به آنها اعتقاد نداریم یا چیزهایی را تبلیغ نمی کنیم که در یک سبک زندگی سالم و شاد مناسب نیستند. اینها چیزهای غیرقابل مذاکره من هستند، و من گاهی اوقات برای توضیح دادن آن به افرادی که به دلیل رشد، اعداد یا شمارش مجدد برانگیخته می شوند، با مشکل مواجه می شوم، اما ترجیح می دهم انتخابی باشم تا بتوانیم روی پروژه ها و با افرادی که دوستشان دارم کار کنیم.
بارز ترین ویژگی برند شما چیست؟
من دوست دارم روی کمپینهای انتخاب شده برای مارکها و هتلهای لوکس جهانی کار کنم، تبدیل به یکی از اعضای تیم داخلی آنها شوم و عناصر یک سبک زندگی شاد و سالم را در همه کمپینهایمان بگنجانم. در حرکت رو به جلو، هدف من تمرکز بر برجسته کردن مفاهیم بینالمللی برای مخاطبان منطقهای و کار با مردم و پروژههایی است که من و هر کس دیگری را برانگیخته و هیجان زده میکند. یکی از بزرگترین جاه طلبی های من این است که یک تیم واقعاً شاد بسازم و حفظ کنم، و یک برنامه متعادل و منعطف که به همه اجازه می دهد فضا خلاق باشند و نسبت به کارشان احساس اشتیاق داشته باشند.
این آژانس در ژانویه امسال پنج سالگی را جشن می گیرد. به چه چیزی بیشتر افتخار می کنید؟
صادقانه بگویم، من به این افتخار می کنم که در چنین صنعت رقابتی به خودم وفادار مانده ام. من واقعاً از همه راهنماییها و توصیههایی که دریافت میکنم قدردانی میکنم، اما پنج سال گذشته به من آموخت که به آن صدای درونی گوش دهم، به خودم اعتماد کنم و کاری را که میدانم درست است انجام دهم. همسویی با خود و ارزشهایمان واقعاً نوعی مراقبت از خود و عشق به خود است، حتی اگر برای دیگران منطقی نباشد. ما باید اغلب اوقات صدای بیرون را نادیده بگیریم، که نسبتاً وحشتناک است، اما درک آنچه می خواهیم و نیاز داریم به ما این توانایی را می دهد که افرادی را پیدا کنیم و با آنها ارتباط برقرار کنیم.
به نظر شما زنان چگونه می توانند از یکدیگر حمایت کنند تا به نتایج با کیفیت بهتری دست یابند؟
وقتی ذهنیت فراوانی و سپاسگزاری داشته باشیم و باور داشته باشیم که فرصتهای بیش از حد کافی برای همه ما وجود دارد، طبیعتاً به ما امکان میدهد یکدیگر را تشویق و توانمند کنیم. ما به عنوان زن، به خوبی به یکدیگر گوش می دهیم، ارتباط برقرار می کنیم و از یکدیگر حمایت می کنیم و توانایی درک و ارتباط با یکدیگر را داریم. یکی از نزدیکترین دوستانم اخیراً به ما اشاره کرد که ما از نظر سلامتی و دوستی چقدر ثروتمند هستیم و این چیزی است که اکنون هر روز به خودم یادآوری می کنم – بسیار سپاسگزارم که چنین گروهی از دوستان حامی دارم و در محاصره افرادی هستم که مرا می خندانند. ، وقتی بیش از حد فکر می کنم به من گوش دهید و وقتی بهترین احساس را ندارم مرا تشویق کنید. من واقعاً امیدوارم که آنها نیز همین احساس را داشته باشند، یکی از بزرگترین اهداف زندگی من حمایت و پرورش از اطرافیانم است.
ما باید لحظه ای وقت بگذاریم و قدر همه چیز را، چه خوب و چه نه چندان خوب بدانیم و در این راه کمی بخندیم.
Christina Maroudias, founder of CM Comms Middle East discusses celbrating five years of entreprenurship and what it takes to build a bespoke brand in the PR industry.
What inspired you to found CM Communications Middle East?
Being able to work on projects I am passionate and excited about truly brings me so much joy. It’s something I never take for granted. I have always wanted to work for myself, and when we need to make a big decision in life, I believe the universe will push us towards it in its own ways. When I started CM Comms, I wanted to develop consistent, curated communications for luxury brands, and become someone within the industry that you can call for PR advice, someone that you can trust.
Every campaign is so different, and I love helping people work out the best approach and strategy for them and their projects. Our work is centered around raising awareness for people, places and concepts that come together to form a balanced lifestyle. Health and happiness are at the core of everything we do – whether it is travel and inspiration, nourishment, movement, or mindfulness. The secret to happiness truly is found in our daily routines, so we aim to highlight concepts that can create a beautiful way of living. Communications that enhance your health, wellness and happiness.
What are some of the key events that CM Communications has worked on?
I am so grateful and feel so proud to have worked on so many fun and exciting projects. We represent Roxie Nafousi, a wonderful and inspiring author and motivational speaker who has helped me immensely on my own personal manifesting journey. Chef Izu Ani, who has a philosophical approach to dining, and has taught me so much about food, life, how to be present and live life fully. Most recently, we opened Mimi MeiFair and Jamavar in Downtown Dubai, an exquisite collection of Michelin-Star restaurants from Mayfair, with Samyukta Nair, who teaches me about the art of hospitality, joy and friendship. This season, we are also working with ZUMA on their beautiful winter pop-up experience in the Ras Al-Khaimah desert, which is a dream come true. For so many years, I wanted to work in hospitality and represent luxury hotels, and it is so exciting to achieve something you have put so much effort into.
I am beyond grateful to work with the Four Seasons and help raise awareness for their beautiful brand and incredible concepts. In November, we celebrated ten years of Four Seasons Dubai at Jumeirah Beach with a beautiful floral installation by Jeff Leatham, and over the summer we had so much fun working with Pavyllon in the Four Seasons Park Lane, an incredible restaurant and terrace by renowned Chef Yannick Alleno. One of my favourite things about my job is seeing the growth and evolution of brands and concepts that we have worked with for a number of years. It fills me with so much joy to see GAIA and Scalini exceed and expand internationally, as I have worked with both restaurants since they opened in Dubai and they hold such a special place in my heart. It really is such an honour to feel included as part of the team – the best partnerships are
based on friendship and collaboration.