برند لوکس Dolce&Gabbana همیشه سعی کرده خود را به عنوان خانه ای که فرهنگ را با مد تلفیق می کند به جهان معرفی کند. در 12 دسامبر، این لیبل مشهور بزرگترین بوتیک یک سطحی خود در جهان و بزرگترین فروشگاه خود را در عربستان سعودی در پایتخت عربستان ریاض با مساحت بیش از 2000 متر مربع افتتاح کرد.
به گزارش کاریزماپلاس به نقل از ( forbesmiddleeast )، این اولین فروشگاه این برند در پایتخت پادشاهی نیست، یک بوتیک کوچکتر در Via Riyadh دارد، اما فروشگاه جدید در تراس Bujairi در دیریه ترکیبی از زرق و برق ایتالیایی و معماری نجدی است. به عنوان مثال، کفپوشهایی با مرمر سیاه را خواهید دید که به سبک ایتالیایی اشاره دارد، در حالی که دیوارها یادآور آجرهای گلی عربستان هستند. در مرکز فروشگاه درختان خرما مجسمه طلا قرار دارند که نور را تامین می کنند. پالت رنگی مشکی، طلایی و نقره ای درخشش، تجمل و ترکیبی از فرهنگ ایتالیایی و عربستان سعودی را نشاط می دهد. DG Caffè، با یک بار دایرهای شکل، برای بازدیدکنندگان هنگام خرید نوشیدنی فراهم میکند.
This isn’t the brand’s first store in the kingdom’s capital, it has a smaller boutique in Via Riyadh, but the new store in Diriyah’s Bujairi Terrace is a mix of Italian glamor and Najdi architecture. For example, you’ll find black marble floors, a nod to Italian style, while the walls are reminiscent of Saudi mudbrick. In the center of the store are gold statue date trees providing the lighting. The color palette of black, gold, and silver exudes shimmer, luxury, and a blending of the Italian and Saudi Arabian cultures. The DG Caffè, featuring a circular bar, will provide drinks for visitors as they shop.
The store mainly carries womenswear, while the men’s section is quite small, with Dolce&Gabbana typically making menswear on a custom basis – a service it will offer in-store. There is also a sizeable accessory, fine jewelry, watch, home décor, and beauty section. But what’s most poignant is the exclusive Dolce&Gabbana abaya section.
“The opening of this store is more epic than people think because people all over the world, especially in luxury know Dolce&Gabbana,” says Diriyah Company Group CEO Jerry Inzerillo. Both he and Domenico Dolce have been friends for years, sharing an Italian heritage bond, and a passion for Italian creativity. “These guys are the real deal, they aren’t just a fashion house, they have renaissance minds, and they’re very community-focused, celebrating the uniqueness of culture.”