شاید کمتر کسی فکر می کرد دختر در کابین قطار مورد علاقه رضا مارمولک حالا خود سازنده یک شخصیت ماهرانه از یک زن قدرت طلب در حرفه بازیگری ایران شود .
به گزارش کاریزماپلاس، کار کردن با کارگردان های بزرگی مانند اصغر فرهادی، حسن فتحی، مجید مجیدی، مرحوم داریوش مهرجویی، فریدون جیرانی و کمال تبریزی که همگی در ساخت شخصیت های منحصر بفرد تبحر دارند حالا از رعنا آزادی ور یک بازیگر زن شخصیت پرور محبوب ساخته است.
تولدی دیگر برای رعنا آزاده را می توان از سال ۱۴۰۰ ترسیم کرد آن هم با شروع زخم کاری و یک شخصیت ترسناک بنام سمیرا که در کنار جواد عزتی مالک قصه توانست یک رابطه عشق و تنفر عجیب با سلطه گری یک زن را به نمایش بگذارد.
قطعا اگر رعنا را از فصل یک زخم کاری حذف کنیم و این نقش را با یک بازیگر تراز اول دیگر تجسم کنیم، براستی که زخم کاری قطعا بدین درخشانی نخواهد شد. محمدحسین مهدویان که بار ها نشان داده است در انتخاب بازیگر چقدر با ظرافت عمل می کند، اینبار هم سمیرا را دست کسی سپرد که بتواند قذم به قدم یا حتی جلوتر از جوادعزتی و نقش مالک حرکت کند.
بازی در نقش سمیرا از رعنا یک بازیگر خاص در میان بازیگران زن نمایش خانگی ساخت. البته ساخت سمیرا با این تفکر مستبدانه و سلطه گرایانه یک جرات می خواست که ما حتی در میان کارگردانان زن سینما ایران ندیده بودیم که مهدویان با قدرت بازیگری رعنا آزادی ور این شخصیت را برای حرفه بازیگری ایران متولد کرد.
اما این سلطه گری در تقش آفرینی های رعنا در سمیرا خلاصه نشد و سریال جیران درصدد ادامه این راه با وی و نقش تاج الدوله بر آمد که آنجا نیز با دسیسه های قاجاری زمینه ساز حوادث زیادی بود.
اما چرا می گوییم رعنا آزادی ور توانسته به خوبی یک شخصیت زن جدید منفی در سینما و نمایش خانگی را متولد کند و موفق باشد:
۲ دلیل دارد :
۱- هم توانسته با زنان ارتباط بگیرد و هم توانسته دل مردان را داشته باشد .
۲- سمیرا متولد شده یک نقطه مشترک و گم شده در میان همه مردان و زنان دارد که با تلفیق همه این نقاط توانسته یک حس نوستالژی و احساسی با همه مخاطبان و سنین ایجاد کند.
در پایان می توانیم بگوییم شخصیت سمیرا و بازی رعنا آزادی یکی از ۳ شخصیت متولد شده برتر زن دو دهه اخیر بازیگری ایران است.